Fortuna!

19 oktober 2010 - Arenal, Costa Rica

Hallo hallo! Even bericht over mijn 3e weekend. Ik ben elke vrijdag van de week vrij, dat is heel fijn want dan heb ik tijd om van vrijdag tot zondag hele weekend wat te doen. Ik ben dit weekend van vrijdag tot zondag naar Fortuna geweest. Een stad 4 uur van San jose vandaan tussen de natuur. De mensen waarmee ik was gegaan en ik, in totaal met zijn 6en waren we, hadden al grootse plannen voordat we er waren. Helaas moesten we die planning wat inkorten. Het idee om te gaan bungee jumpen kwam er dus ook niet meer van. We kwamen op vrijdag rond een uur of 5 's middags aan in Fortuna. Toen we uitstapten werden we meteen ontvangen door iemand van een activiteiten bureau. Eigenlijk was het idee om 's middags een vulkaantour te doen maar dat ging niet meer lukken dus besloten we om vrijdagavond een ingekorte vulkaantour te doen. We sloten een deal en werden door 'Viktor' onze gids 's avonds laat rond een uur of 9 zo dicht mogenlijk bij de vulkaan 'Arenal' gebracht. Arenal is een actieve vulkaan en er worden een aantal tours gedaan om de lava van de vulkaan te zien. Hoe graag we dat ook wel niet wilden zien en hoelang we wel niet stomme vulkaandansjes hebben gemaakt zat het ons niet mee en hebben we geen lava gezien. Daarentegen wel een van de mooiste sterrenhemels ooit! Van 9 tot 1 's nachts hebben we daar doorgebracht, daarna zijn we naar hotsprings gegaan daar in de buurt. Een deel van een rivier met even warm water als dat je in bad gaat. In het pikkedonker toch wel moeilijk om er uiteindelijk te komen want er waren veel stenen, bomen, planten waar we eerst doorheen moesten voordat we er waren. Maar dat maakte het wel heel spannend. in de hotspring zelf was er ook een kleine waterval, en achter die waterval zat een muur van stenen die op een bepaald moment ophield en heel toevallig hadden we daar achter die muur een kleine grot gevonden! Je moest even onderwater zwemmen en dan  kwam je er, heel cool. Zaterdag middag hadden we hele dag geraft over een wilde rivier en gecanopyd. Beide waren wel heftig. Canopy is van boom naar boom komen via een touw en daaraan een catrol met iemand eraan. Binnenkort plaats ik even een filmpje. 's avonds te moe om nog iets te doen. Zondag 5 keer van outfit gewisseld, want als het hier eenmaal regent dan regent het ook echt echt echt met bakken uit de hemel! binnen 10 min. waren de straten allemaal overstroomd en alle kuilen in de wegen gevuld met water.  zondag ook weer teruggegaan naar San jose. Dit weekend afscheid genomen van 2 goede vriendinnetjes waarmee ik vanaf dag 1 al veel mee optrok. Dat was wel even moeilijk, ik moet nog erg aan het idee wennen om elke keer weer nieuwe vrienden te maken en afscheid te nemen van diegene waar je een tijdje mee bent opgetrokken. Tot zover mijn weekend,

liefs marguerite

1. Annie:
    20 oktober 2010
    Dag lieve Marquerite,
    Saai is het toch niet als ik het allemaal zo lees. Fijn dat je een groepje hebt met wie je leuke dingen doet. En je staat prachtg op de foto! Goed spaans leren hoor, dat maakt je verblijf nog leuker. Ik blijf je verhalen lezen.
    Kus, Annie
  2. Beatrix de Booij:
    21 oktober 2010
    Hoi Magar,
    Fijn te lezen dat je zoveel leuke dingen doet. Al vind ik het, waarschijnlijk samen met je moeder, helemáál niet erg dat bungy jumpen niet doorging: doodeng! Je moet wel een behoorlijke fysieke conditie hebben als ik dat allemaal zo lees. En dat van dat beetje hockey dat je deed :)! Dikke kus
  3. Do:
    21 oktober 2010
    Lief,
    klinkt allemaal top, lekker ondernemend! En dat bungee jumpen...gewoon doen als je nog een kans krijgt. Die oudere generatie begrijpt gewoon niet dat wij generation adrenalin zijn. Ik heb nu even een weekje je plekje bij pama overgenomen. Volgende week namelijk tentamens. Maar stiekem ook een beetje hulp bij het lege nest-syndroom ;).
    Zorg er trouwens eens rappo di clappo voor dat je een computer vindt waar je kan skypen!!! Mis je chagrijnige hoofd.
    Heel veel liefs xxx
  4. pap:
    23 oktober 2010
    Lieve Marguerite,
    Het is eenzaam in huis. Jouw vertrek compenseneren wij met de komst van Do en Barend. Legenestsyndroom noemen ze dat.
    Een paar weken geleden Woerden, Arie en de Pompier en nu vulkanen, raften en kakkerlakken. Times are changing.
    Wonderlijk dat je na 3 weken toe bent aan nieuwe spannende avonturen. Beetje nomadenbloed?
    Voor het Spaans is jouw gezin ideaal. Dat moet wel lukken in een paar maanden. Ik verheug mij ook zeer op de resultaten van de kookles.
    Wat gaaf dat je het project save the Tortugas doet. Het lijkt mij niet een al te inspannende en hectische oefening. Val er niet bij in slaap zou ik zeggen. En dan het strand, een paar cuba libre en Bob Marley daar teken ik voor. Of heb ik het niet zo goed begrepen.
    Warme bubbelbaden in de natuur en grotten achter watervallen zul jij je je hele leven onthouden. Dat is goed want t.z.t. zal het er met 9 miljard aardbewoners in 2050 mogelijk niet meer zijn.
    Hoe is het met jouw professionele uitrusting, zoals bergschoenen, klamboe's en vooral gps systeem. Werkt het?
    En ja, "Partir c'est mourir un peu" = elk vertrek is een beetje sterven, maar ook "ce n'est qu'un au revoir..........". = vertrek is geen afscheid maar tot weerziens. Het lied dat ik vele malen bij vertrek gezongen heb. Het leven van een bagpacker is nu eenmaal zo.
    Liefs
    pap

Wanneer skypen wij?
    Veel liefs
    Pap
  5. James:
    23 oktober 2010
    Yo, Bellissima, maar goed dat we in al die keren never naar de Vesuvio - je weet wel, die vulkaan waar je altijd tegenaan kijkt vanuit Marina Grande - zijn gegaan, inclusief ranzige maandansjes enzo. Hou je taai, we komen je redden indien nodig...en zeg maar tegen al die middenamerikaanse Rastaboys daar dat ze zich rustig houden or else the 070-family will move in ! Veel liefs, James
  6. Annemiek:
    4 november 2010
    Marger!
    Jeee dit is je blog dus. Wat klinkt het allemaal vet, hotsprings en een geheime grot achter een waterval en dergelijken. Heb je al gezien dat ik je heb toegevoegd op skype? Dat moeten we binnenkort maar eens gaan doen, skypen. In het weekend heb je dus tijd? Ik ook, ik heb het niet superdruk.. Laat maar weten wanneer je tijd hebt :)

Dikke X v Piek
  7. marijn:
    7 november 2010
    he marger
    het klinkt allemaal geweldig mooi wat je mee maakt.
    en ik hoop ook dat dat zo is. ik ga je zekker volgen met al die vette verhaalen. jammer dat er al wat vriendinen weg zijn maar het blijft vast leuk met de rest. ook jammer dat je geen lava kon vinden maarja het is eigelijk ook alleen maar hele warme roode smurie ook niet iets om vrolijk van te worden ofso. iedergeval veel plezier en ik wacht op het volgende avontuur. x
  8. Anneke:
    23 november 2010
    Lieve Marguerite,
    Wat fijn om te lezen dat je na een paar weken al zo veel beleeft met allerlei mensen. Mooi toch, dat het zo makkelijk gaat om contacten te leggen als je in je eentje in het buitenland bent. Heerlijk weer natuurlijk, terwijl het hier binnenkort gaat vriezen ! Je ziet er stralend uit op de foto's !
    Wordt er nog Sinterklaas gevierd in Costa Rica ? Misschien een idee om die spaanse goedheiligman daar te introduceren. Eef heeft dat ook gedaan toen ze in Midden Amerika zat.
    Ik zal je blijven volgen en meegenieten van je avonturen. Groeten en liefs van ons allemaal, dikke kus, Anneke